Saturday, September 10, 2011

Pegasus Hobbies 1/72 "ISU 122 & 152 brothers"(Erhan Atalay) page1




Dear friends, this page was written only in Turkish. I'm sorry. This page describes construction stages. I put the second page for completed models in a few days after. 
Regards...
Erhan
click please or the completed models

Merhaba,

Sevdiğim bir iş arkadaşım (Merhaba Burak Kantoğlu) çok hoş bir emrivakisi ile Amazon'dan temin edilen Pegasus Hobbies'in bu kutusunu fazla geciktirmeden yapmak istedim.

Kutu ilk bakışta wargame havasında hazırlanmış, büyük kısmı tak-çıkar parçalardan oluşmakla birlikte, güzel detaylara sahip ve her bir kit 40 kadar parçadan ileri geliyor. Opsiyonel parçaları ile ISU 122 ve 152 nin herikisini de yapabiliyorsunuz. Ben ikisinden birer tane yapmayı tercih ettim .


Parçaların uyumu güzel, tak-çıkart şeklinde yapılmasına rağmen takılınca sökmesi zor, ben zaten yapıştırarak devam ettim. Paletler de bu şekilde verilmiş olup, paletlere seksilik katan bu kıvrımları elde etmek için ne çok uğraştığımı hatırlarım.


Her ikisi de belli bir aşamaya kadar birlikte gitti ancak aynı modelden iki tane yapmak bana yaramadığı için ISU 152 öne geçti birden. Üst resimde gördüğünüz Vallejo putty sadece minik yarıkları kapatmak için işe yarıyor, kullanım sonrası ıslak kulak temizleme çubuğu ile fazlalıkları aldığınızda zımparaya da gerek duymuyor. Ancak tek sorun yarıkların çizik kıvamından geniş olmaması. Kitte macun gerektiren tek yer aşağıda olup, Vallejo çok da işe yaramadı.


Ancak her zamanki gibi 40 parçalık bir kit bile olsa yapım klavuzunu iyi incelemek gerek. Macundan sonra alt ve üst parçaları içten parça eklemek zorunda kaldığım için ayırmak zorunda kalmıştım.


Kitin taret kısmında referanslara göre kulplar mevcut. Ancak ya işaretlediğiniz yerden delin ya da işareti yaptığınız kaleme dikkat edin. İşaretleri sonradan boya ile kapatmakta zorlandım.
Bu arada arka fonda görülen Stalin de aynı aileden oldukları için ebatları karşılaştırmak için kullanıldı, kendisi bir Roden.


ISU 152 boyama aşamasına geldiğinde ISU 122 parçaları daha birleşmeyi bekliyordu.


Kutudan renk referansları çıkmaması eksiklik değil elbette. Muhtemelen bir russian green ya da dark green olacaktı. Ben daha açık olsun istedim, üstünde uniform green yazıyor, ama bana göre true green...

ISU 122 de birleştirilip russian green ile boyanarak kardeşine yetişti.


Kutudan dekal çıkmıyor. Sorun etmedim, ISU 152 için PST kutusundan rakam yürüttüm, yazı da anlaşılacağı üzere el yazısı. ISU 122 için kış kamuflajı düşündüm, çok istediğim gibi olmadı ancak bu ölçekte bu kadar oluyor deyip sıyrılmalı işin içinden.



Devamında eskitme kirletme gibi efektlere geçildi. Yağlıboya, toz pastel, pigment uygulamaları ile doğallaştırılmaya çalışıldı. Biraz abartmış olabilirim.



Bitmiş haldeki resimler konunun 2. sayfasında yer alacak..
 click please for the completed models



2 comments:

free counters